تسمه حمل بار

تسمه تک لایه 10 سانتی

 تسمه های حمل بار با آنکه بیشتر برای جرثقیل های سقفی و غیر سقفی استفاده می شود ولی مصارف بسیار گسترده‌ای در صنایع ای مثل سنگبری دارند زیرا این تسمه ها توانایی حمل بار سنگین را دارد و ایمنی مناسبی را ایجاد می کند تسمه های حمل بار کاربردهای مفیدی برای ماشین های حمل تصادف نیز دارند.

تسمه حمل بار 

 
تسمه حمل بار: جهت بلند کردن بار های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که برای ایمنی بار بهتر صورت می گیرد.
 افرادی که مستاجرند و برای جابجایی وسایل خود از ماشین های سنگین استفاده می کنند این ماشین ها باید ایمنی وسایل جهت جابجایی را فراهم کنند از این تسمه ها بیشتر برای جابجایی بار های خاص و شکستنی استفاده می‌کنند که خطر کمتری نسبت به سیم بکسل دارند که باعث ایجاد پارگی یا برش نمی شوند.
 به عنوان مثال حمل بار با جرثقیل ،کشتی ، جابجایی هواپیما و صنایع و کارگاه ها برای ایمنی بیشتر محصولات و جلوگیری از خسارت و آسیب وارده به بدنه بار و به جای سیم بکسل از تسمه برای ایمنی بیشتر استفاده می کنند. جنس این تسمه از الیاف پلی استر می باشد که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.
 
 انواع تسمه:  انواع تسمه حمل بار در سایزهای متنوع وجود دارد که هر کدام از آنها از جنس های مختلفی برخوردارند دو تسمه حمل بار وجود دارد که بیشترین استفاده و کارایی را به خود اختصاص داده اند" حمل بار تخت و تسمه حمل بار گرد یا شالی می باشد.
 حمل بار تخت: تسمه های حمل باری که به صورت تخت تولید می شوند از الیاف مصنوعی هستند که تنوع و کارایی بیشتری هم دارند و به خاطر بافت نرم شان عنوان تسمه ابریشمی شناخته شده اند این تست ها معمولا برای لیفترانک مورد استفاده قرار می گیرند که در رنگ های مختلف موجود هستند و با توجه به رنگ های آنها نوع مقاومت شان را می توان تشخیص داد .تسمه تخت که در واقع دوسر خود دارای حلقه ها ی چشمی برای بکارگیری با دیگر ادوات لیفتینگ است می باشد.
 
یکی از مشکلاتی که پیش می آید این است که ممکنه در تماس با سطح ها ی برنده پارگی رخ دهد اگر بخواهید وسایل فولادی و تیز آهنی را با استفاده از این تسمه ها محکم ببندید یا جا به جا کنید ممکن است پارگی رخ دهد.
 تسمه حمل بار گرد(شالی): این نوع تسمه ها به صورت یک تکه که نقش اتصال دهنده را دارند تولید می شوند برش سطحی تسمه های گرد به صورت بیضی شکل  که از الیاف های پلی استر برای بالا بردن مقاومت کششی برای تولید آن استفاده می شود.
 تسمه های باربری گرد تناژ های مختلفی از بار می توانند جابجا کنند که به تصمیمی اسلینگ معروف هستند .
 مزایای تسمه بار :مهمترین مزیت  آن ها مقاومت در برابر پوسیدگی است،
پوشش های ضد خوردگی مقاومت در برابر پاشش نمک را تا 360 ساعت ارائه می دهند
انواع رنگ های تار برای شناسایی مالکیت یا بار کاری ایمن
اتصالات قلاب یا گل میخ برای کاربردهای استاندارد یا راه حل های سفارشی برای استفاده های تخصصی
بالای مرکز، جغجغه، سگک آزاد سریع یا اصطکاک
آستین های ضد ساینده برای محافظت بیشتر از عنصر نساجی
کشش خوب و انعطاف پذیران باعث جابجایی اجسام خاص بدون آسیب زدن به بار می شود
 و همچنین قیمت مناسب آن از مزایای مختلفی از این تسمه می باشد .
 

نحوه استفاده از تسمه حمل بار

 بند را بردارید و صاف روی زمین بگذارید 
در هر انتهای بند دو قلاب وجود دارد 
قلاب دیگر را به پایه ای که در زیر سپر جلوی وسیله نقلیه قرار دارد وصل کنید
 پس از محکم شدن هر دو قلاب، راننده هر دو وسیله نقلیه می توانند پشت فرمان بنشینند

مفهوم رنگهای تسمه حمل بار:

رنگها ی مختلف تسمه حمل بار قابلیت بارگیری مختلفی دارند زنگها درواقع کد گذاری هایی هستند که کارخانه های تولید کننده تسمه اسلینگ برای محصولات خود گذاشته‌اند وهررنگ ضخامت وعرض مختلفی ازتسمه وقابلیت لیفتینگ بار به میزان متفاوتی را معذفی می‌کند.
دراینجا توان ها یبالاتر بارنگهای مختلف دیگربه کار رفته‌اند مثلا:
رنگ سبز باقابلیت لیفتینگ 2 تن،رنگ بنفش با1 تن،رنگ
 زرد3 تن،تسمه بار طوسی رنگ4 تن،رنگقزمز 5 تن،رنگ قهوه ای6 تن رابرای حمل بار دارد.